Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів з історії

 

Рівні навчальних досягнень

Бали

Критерії навчальних досягнень учнів

І Початковий

1

Учень може назвати одну-дві події, дати, історичні постаті чи історико-географічні

 об’єкти.

2

Учень називає декілька подій, дат, історичних постатей або історико-географічних

об’єктів; вибирає правильний варіант відповіді на рівні «так - ні»; має загальне

уявлення про лічбу часу в історії.

3

Учень може двома-трьома простими реченнями розповісти про історичну подію чи

постать; впізнати її за описом; співвіднести рік зі століттям, століття - з тисячоліттям ;

має загальне уявлення про історичну карту.

ІІ. Середній

4

Учень може репродуктивно відтворити невелику частину навчального матеріалу теми,

 пояснюючи історичні терміни, подані у тексті підручника, називаючи одну-дві основні

дати; показуючи на карті історико-географічний об’єкт.

5

Учень з допомогою вчителя може відтворити основний зміст навчальної теми,

 визначати окремі ознаки історичних понять, називати основні дати; показувати на

 історичній карті основні місця подій.

6

Учень може самостійно відтворювати фактичний матеріал теми, давати стислу

 характеристику історичній постаті, встановлювати послідовність подій; користуватись

 за допомогою вчителя наочними та текстовими джерелами історичної інформації.

ІІІ. Достатній

7

Учень послідовно і логічно відтворює навчальний матеріал теми, виявляє розуміння

 історичної термінології, характеризує події (причини, наслідки, значення),

 виокремлює деякі ознаки явищ та процесів; «читає» історичні карти з допомогою

 їх легенди; використовує історичні документи як джерело знань.

8

Учень володіє навчальним матеріалом і використовує знання за аналогією, дає

правильне визначення історичних понять, аналізує описані історичні факти, порівнює

 однорідні історичні явища, визначає причинно-наслідкові зв’язки між ними,

встановлює синхронність подій у межах теми; дає словесний опис історичних об’єктів,

 використовуючи легенду карти.

9

Учень вільно оперує навчальним матеріалом, узагальнює окремі факти і формулює

 нескладні висновки, обґрунтовуючи їх конкретними фактами; дає порівняльну

 характеристику історичних явищ, самостійно встановлює причинно-наслідкові зв’язки;

 синхронізує події у межах курсу, аналізує зміст історичної карти.

ІV. Високий

10

Учень використовує набуті знання для вирішення нової навчальної проблеми; виявляє

 розуміння історичних процесів; робить аргументовані висновки, спираючись

 на широку джерельну базу; рецензує відповіді учнів; співставляє і систематизує

дані історичних карт; синхронізує події вітчизняної та всесвітньої історії.

11

Учень володіє глибокими знаннями, може вільно та аргументовано висловлювати

 власні судження, аналізувати історичну інформацію, співвідносити історичні процеси

 з періодом на основі наукової періодизації історії.

12

Учень у повному обсязі опанував програмовий матеріал, що дає йому змогу

 відповідно до вікових особливостей презентувати власну інтерпретацію історичних

 явищ.