Рівні навчальних досягнень |
Бали |
Критерії навчальних досягнень учнів |
І Початковий |
1 |
Учень може назвати одну-дві події, дати, історичні постаті
чи історико-географічні об’єкти. |
2 |
Учень називає декілька подій, дат, історичних постатей або
історико-географічних об’єктів; вибирає правильний варіант відповіді на рівні
«так - ні»; має загальне уявлення про лічбу часу в історії. |
|
3 |
Учень може двома-трьома простими реченнями розповісти про
історичну подію чи постать; впізнати її за описом; співвіднести рік зі
століттям, століття - з тисячоліттям ; має загальне уявлення про історичну карту. |
|
ІІ. Середній |
4 |
Учень може репродуктивно відтворити невелику частину
навчального матеріалу теми, пояснюючи історичні
терміни, подані у тексті підручника, називаючи одну-дві основні дати; показуючи на карті історико-географічний об’єкт. |
5 |
Учень з допомогою вчителя може відтворити основний зміст
навчальної теми, визначати окремі
ознаки історичних понять, називати основні дати; показувати на історичній карті
основні місця подій. |
|
6 |
Учень може самостійно відтворювати фактичний матеріал
теми, давати стислу характеристику
історичній постаті, встановлювати послідовність подій; користуватись за допомогою
вчителя наочними та текстовими джерелами історичної інформації. |
|
ІІІ. Достатній |
7 |
Учень послідовно і логічно відтворює навчальний матеріал
теми, виявляє розуміння історичної
термінології, характеризує події (причини, наслідки, значення), виокремлює деякі
ознаки явищ та процесів; «читає» історичні карти з допомогою їх легенди;
використовує історичні документи як джерело знань. |
8 |
Учень володіє навчальним матеріалом і використовує знання
за аналогією, дає правильне визначення історичних понять, аналізує описані
історичні факти, порівнює однорідні історичні
явища, визначає причинно-наслідкові зв’язки між ними, встановлює синхронність подій у межах теми; дає словесний
опис історичних об’єктів, використовуючи
легенду карти. |
|
9 |
Учень вільно оперує навчальним матеріалом, узагальнює
окремі факти і формулює нескладні висновки,
обґрунтовуючи їх конкретними фактами; дає порівняльну характеристику
історичних явищ, самостійно встановлює причинно-наслідкові зв’язки; синхронізує події у
межах курсу, аналізує зміст історичної карти. |
|
ІV. Високий |
10 |
Учень використовує набуті знання для вирішення нової
навчальної проблеми; виявляє розуміння
історичних процесів; робить аргументовані висновки, спираючись на широку джерельну
базу; рецензує відповіді учнів; співставляє і систематизує дані історичних карт; синхронізує події вітчизняної та
всесвітньої історії. |
11 |
Учень володіє глибокими знаннями, може вільно та
аргументовано висловлювати власні судження,
аналізувати історичну інформацію, співвідносити історичні процеси з періодом на
основі наукової періодизації історії. |
|
12 |
Учень у повному обсязі опанував програмовий матеріал, що
дає йому змогу відповідно до
вікових особливостей презентувати власну інтерпретацію історичних явищ. |