вторник, 13 февраля 2018 г.


11 клас Тести Історія України

Україна в період загострення кризи радянської системи (середина 1960-х – початок 1980-х рр.)
I.  Завдання  цієї  форми  складаються  зі  вступного  запитання  та  чоти-рьох варіантів відповідей, серед яких потрібно вибрати один правильний.
1.  Як називалася політика, що заперечувала будь-яку спробу оновлення суспільства,  консервувалА  існуючий  режим  наростання  кризи  радянського ладу?
  • А  «Відлига»;
  • Б  «застою»;
  • В  «пробудження»;
  • Г  «замороження».
2.  ФазА  суспільного  розвитку,  перехідна  між  соціалізмом  і  комунізмом в 1960–1970-х рр., отримала назву:
  • А  «квітучого соціалізму»;
  • Б  «оновленого соціалізму»;
  • В  «розвиненого соціалізму»;
  • Г  «здорового соціалізму».
3.  Як  називалася  партійно-господарська  верхівка,  яка  посідала  панівне становище в системі управління державою?
  • А  Авторитети;
  • Б  дипломати;
  • В  номенклатура;
  • Г  дисиденти.
4.  Історичний процес швидкого  зростання старих  і появи нових міст  та підвищення їхньої ролі в економічному і культурному житті суспільства називають:
  • А  мілітаризація;
  • Б  асиміляція;
  • В  колонізація;
  • Г  урбанізація.
5.  Демонстрація проти арештів української  інтеліґенції в київському кінотеатрі «Україна» відбулася у:
  • А  вересні 1965 р.;
  • Б  березні 1966 р.;
  • В  травні 1967 р.;
  • Г  січні 1968 р.
6.  Усунення П. Шелеста з посади першого секретаря ЦК КП України сталося у:
  • А  січні 1968 р.;
  • Б  березні 1968 р.;
  • В  квітні 1970 р.;
  • Г  травні 1972 р.
7.  Якого року відбулося оприлюднення «Листа творчої молоді Дніпропетровська»?
  • А  Травень 1967 р.;
  • Б  квітень 1968 р.;
  • В  жовтень 1968 р.;
  • Г  січень 1969 р.
8.  Директива колегії Міністерства освіти УРСР «Удосконалювати вивчення російської мови в загальноосвітніх школах республіки» була прийнята у:
  • А  квітні 1967 р.;
  • Б  січні 1972 р.;
  • В  жовтні 1978 р.;
  • Г  травні 1982 р.
9.  В якій області протягом 1972–1986 рр. зникла найбільша кількість сіл?
  • А  Сумській;
  • Б  Дніпропетровській;
  • В  Харківській;
  • Г  Полтавській.
10. Які нові міста з’явилися на території України в період з 1965 по 1980 рр.?
  • А  Нововолинськ, Артемівськ, Світловодськ, Слов’янськ;
  • Б  Вільногорськ,  Свердловськ, Енергодар,  Краматорськ;
  • В  Енергодар, Світловодськ, Нововолинськ, Вільногорськ;
  • Г  Світловодськ, Макіївка, Енергодар, Нікополь.
11. У яких містах України в 1971 р. було створено наукові центри?
  • А  Львові, Харкові, Дніпропетровську, Донецьку, Одесі;
  • Б  Полтаві, Черкасах, Вінниці, Рівному, Луганську;
  • В  Ужгороді, Тернополі, Житомирі, Чернігові, Миколаєві;
  • Г  Запоріжжі, Херсоні, Кіровограді, Сумах, Луцьку.
12. В яких містах України наприкінці 1970-х р. не залишилось жодної української школи?
  • А  Донецьку та Луганську;
  • Б  Криму та Одесі;
  • В  Києві та Харкові;
  • Г  Донецьку та Криму.
13. Хто з названих осіб у 1970-х рр. відповідав за здійснення  ідеологічної політики партії в Україні?
  • А  О. Ляшко;
  • Б  О. Ватченко;
  • В  В. Маланчук;
  • Г  В. Федорчук.
14. Першим секретарем ЦК КПУ у 1963 р. став:
  • А  М. Суслов;
  • Б  П. Шелест;
  • В  В. Щербицький;
  • Г  М. Підгорний.
15. Кінорежисер, який зняв фільм «Тіні забутих предків»:
  • А  С. Сміян;
  • Б  С. Параджанов;
  • В  А. Скибенко;
  • Г  І. Равицький.
16. Національно орієнтований напрям дисидентського руху представляли в Україні:
  • А  І. Бель, Г. Вінс, В. Романюк, Й. Тереля;
  • Б  М. Руденко, О. Бердник, П. Григоренко, Л. Лук’яненко;
  • В  І. Дзюба, В. Чорновіл, В. Мороз;
  • Г  Л. Танюк, І. Драч, М. Світличний, А. Горська.
17. П. Шелеста було усунуто з посади першого секретаря ЦК КПУ за:
  • А  «м’якотілість під час проведення хлібозаготівель»;
  • Б  «економічне  місництво  тА  потурання  українському  буржуазному націоналізму»;
  • В  «прояви націоналізму і сепаратизму»;
  • Г  «критику ідеї “розвиненого соціалізму”».
18.  Зміни в соціальному складі населення в України 1965–1985 рр. призвели:
  • А  до позитивних зрушень і сприяли розвитку суспільства;
  • Б  до  негативних  явищ  і  поглиблення  соціально-економічної  кризи в суспільстві;
  • В  до міжстанової боротьби в суспільстві і соціально-економічного занепаду;
  • Г  були незначними  і жодним чином не вплинули на соціально-економічний розвиток суспільства.
19. Радянське керівництво намагалося підвищити ефективність сільського господарства у 70-ті рр. масштабними заходами з:
  • А  меліорації та запровадження генетично модифікованих продуктів;
  • Б  меліорації та хімізації сільського господарства;
  • В  хімізації та запровадження фермерського господарства;
  • Г  застосування сучасної сільськогосподарської техніки.
20. У шкільній реформі, що була здійснена у 1984 р., наголос робився на:
  • А  трудовому навчанні;
  • Б  гуманітарних предметах;
  • В  природно-математичних предметах;
  • Г  економічних і суспільствознавчих предметах.
21. Прийняття Продовольчої програми  за часів правління Л. Брежнєвим свідчило про:
  • А  розквіт сільського господарства;
  • Б  занепад і кризу сільського господарства;
  • В  стагнацію (відсутність динаміки розвитку) сільського господарства;
  • Г  необхідність залучення іноземних інвестицій у сільське господарство.
22. Які наслідки мало створення каскаду гідроелектростанцій та штучних морів на Дніпрі у 70-х рр. ХХ ст.?
  • Сприяло видобутку дешевої електроенергії та створенню умов для розвитку меліоративного господарства;
  • Б  сприяло видобутку дешевої електроенергії та розвитку рибного господарства;
  • В  спричинило подорожчання електроенергії в інших областях;
  • Г  спричинило погіршення  екологічної ситуації  тА  загибель  історичних населених пунктів.
23.  Активізація опозиційного руху в Україні у 70-х рр. була пов’язана з тим, що:
  • А  Конституція СРСР та УРСР 70-х рр. передбачали право на свободу слова і зібрань;
  • Б  розпочалося  згортання  владою  процесу  десталінізації,  посилення русифікації;
  • В  західні держави почали активно підтримувати опозицію в СРСР;
  • Г  П. Шелеста зняли з посади першого секретаря ЦК КПУ.
24.  Прийняття Конституції УРСР у 1978 р. дала можливість України:
  • А  отримати право на вільний вихід зі складу СРСР;
  • Б  залишитись у складі СРСР без права отримати суверенітет;
  • В  отримати право на вихід з СРСР, яке мало лише декларативний характер;
  • Г  стаття  про  право  нА  вільний  вихід  УРСР  булА  взагалі  виключена з тексту Конституції.
II.  Завдання цієї форми  складаються  зі  спільного  вступного  запитання та  чотирьох завдань, позначених буквами, до кожного з яких потрібно підібрати один варіант відповіді, позначений цифрою.
25. Співвіднесіть поняття з їхніми визначеннями.
А  Ідеологізація
1  нестача певного виду товарів порівняно з потребами
Б  підписанти
2  твори, видані всупереч офіційним заборонам
В  самвидав
3  ті, хто підписувався під листами протесту на захист жертв політичних репресій
Г  дефіцит
4  нав’язування суспільству певних ідей з боку правлячої партії

5  особа, що не погоджується з панівною ідеологією.
26. Співвіднесіть дати з подіями.
А  Березень 1965 р.
1  схвалення Верховною Радою СРСР нової Конституції Радянського Союзу
Б  січень 1968 р.
2  пленум ЦК КПРС з питань розвитку сільського господарства
В  жовтень 1977 р.
3  проголошення Продовольчої програми
Г  травень 1982 р.
4  у журналі «Вітчизна» опубліковано роман О. Гончара «Собор»

5  усунення П. Шелеста з посади першого секретаря ЦК КП України.
27. Співвіднесіть  об’єкти  господарського  комплексу  тА  назви  областей, в яких вони розташовані.
А  Чорнобильська АЕС
1  Харківська
Б  Зміївська ТЕС
2  Миколаївська
В  Дніпрогес
3  Київська
Г  Южноукраїнська АЕС
4  Запорізька

5  Дніпропетровська.
28. Співвіднесіть прізвища діячів з фактами їхньої біографії.
А  М. Руденко
1  президент Академії наук УРСР
Б  Й. Тереля
2  лідер Української Гельсінської спілки
В  Б. Патон
3  головний редактор журналу «Український вісник»
Г  В. Чорновіл
4  лідер релігійних дисидентів

5  кінорежисер, що поставив фільми «Вавилон ХХ» та «Білий птах з чорною відзнакою».
29. Установіть  відповідність між  режисерами  та назвами  кінострічок,  які вони зняли.
А  І. Миколайчук
1  «Тривожний місяць вересень»
Б  Л. Осика
2  «Вавилон–ХХ»
В  Л. Биков
3  «Криниця для спраглих»
Г  Ю. Іллєнко
4  «У бій йдуть лише старі»

5  «Тіні забутих предків».
30. Установіть відповідність між напрямами дисидентського руху та  їхніми цілями.
А  Правозахисний
1  боротьба за національні інтереси українського народу
Б  національно орієнтований
2  відновлення діяльності УКГЦ та УАПЦ
В  релігійний
3  боротьба за незалежність України
Г  самостійницький
4  захист прав людини згідно з Гельсінськими угодами.
III. Завдання цієї форми складається з інструкції та чотирьох подій, які треба розташувати в правильній послідовності.
31. Розташуйте події в хронологічній послідовності:
  • А  у Києві відкрито палац культури «України»;
  • Б  у Києві відбулися ХХІІ (Московські) Олімпійські ігри;
  • В  демонстрація біля пам’ятника Т. Шевченкові в Києві;
  • Г  утворення Української Гельсінської спілки.
32. Розташуйте в логічній послідовності:
  • А  у Кривому Розі збудована найбільша у світі доменна піч;
  • Б  на Запорізькому автозаводі «Комунар» розпочато серійний випуск автомобіля «Запорожець-966»;
  • В  закінчено спорудження трансконтинентального газопроводу Уренгой–Помари–Ужгород;
  • Г  на Нікопольському заводі здано в експлуатацію найбільший у СРСР трубний цех.
33. Розташуйте у логічній послідовності:
  • А  В. Чорновіл підготував збірку матеріалів «Лихо з розуму» про арешти в Україні;
  • Б  перша хвиля арештів дисидентів України;
  • В  нові репресії проти української інтеліґенції;
  • Г  протест  139 діячів  культури України  проти  арештів  тА  утисків  української культури.
IV.  Завдання відкритої форми з короткою відповіддю, які передбачають запис прізвищ  діяча,  назви  події  або  явища,  поняття,  року,  коли  відбувалася подія, або речення (залежно від вимог завдання).
34.  «…. Людина,  якА  відкрито  не  погоджувалася  з  існуючою  політичною системою, ідеологією».
1.     Запишіть термін.
2.     З яким періодом в історії України це пов’язано?
3.     Назвіть  прізвищА  відомих  вам  діячів  які  брали  в  цьому  активну участь?
35.  «…через низький природний приріст населення, який у повоєнний період з року в рік знижується, у майбутньому п’ятиріччі можливості щодо  направлення  робочої  сили  зА  межі  Української  РСР  різко  скоротились…
У  цих  умовах  виконання  завдання  з  переселення  на  Далекий  Схід і в Читинську  область,  встановленого  постановою  ЦК  КПРС  та  РМ
СРСР, більше ніж на половину здійснювались за рахунок високоіндустріальних областей, в т. ч. Донецької, Дніпропетровської, Харківської та Ворошиловградської… Враховуючи викладене, РМ УРСР вважає за можливе направити з республіки 2500 родин, по 500 родин щорічно…»
1.     Про які події йдеться в цьому уривку?
2.     Вкажіть хронологічні межі цього явища.
3.     З якими територіями це було пов’язано?
36.  «Після демобілізації — інженер на коксохімічному заводі в м. Дніпродзержинську, з 1946 р. секретар парткому на тому ж заводі. З того часу постійно  перебував  нА  партійній  роботі.  З  1957 р. —  член  президії  та секретар ЦК КПУ. У 1961–1963 рр. — голова Ради міністрів УРСР, кандидат до президії ЦК КПРС. 1963–1965 рр. — перший секретар Дніпровського  обкому КПУ.  1965–1972 рр. —  знову  голова Ради міністрів УРСР. З 1966 р. — член політбюро ЦК КПУ та з 1971 р. — ЦК КПРС.
У 1972–1989 рр. — перший секретар ЦК КПУ».
1.     Назвіть прізвище партійного діяча в Україні.
2.     З якими періодом в історії України пов’язана його діяльність?
3.     Назвіть, учасником яких подій він був.
37. Єдиний  метод,  який  повинен  був  використовуватися  в  літературі   1960–1980-х рр. й означав творче сприйняття й відображення світу .
1.     Назвіть термін.
2.     З якими подіями історії України це пов’язано?
3.     Хто із політичних діячів був ініціатором запровадження цього методу?
V.  Завдання  відкритої форми  з  розгорнутою  відповіддю,  які  передбачають повну  відповідь  нА  запитання  або  творче  застосування  набутих  знань, умінь та навичок.
38. У чому полягалА  ідеологічна криза радянського політичного режиму? Чи можна було, на вашу думку, подолати цю кризу в рамках політичного ладу, закріпленого Конституцією 1978 р.?
39. Назвіть  складові  економічної реформи  другої половини  1960-х рр.  та визначте причини її провалу.
40. Дайте оцінку досягненням  і прорахункам у галузі народної освіти. Чи справді в цей час загальноосвітня школа переживала кризу?
41. У чому полягало  історичне значення діяльності українських дисидентів? Яке місце ви можете відвести їм в історії України?

Комментариев нет:

Отправить комментарий